honorlogo


آنِر (HONOR) یک زیربرند متعلق به شرکت خدمات ارتباطی و ارتباطات مخابراتی هوآوی است. این برند در حال حاضر در زمینه‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت و فناوری پوششی فعالیت می‌کند.

واژه honor ریشه فرانسوی و لاتین دارد به معنای شرف یا افتخار، تلفظ فرانسوی آن «اونْورْ» است و تلفظ انگلیسی آن «آنِر» است. در ایران به دلیل ناآشنایی عامه مردم با توضیحات بالا، واژه honor را به صورت «هونور» با ضمه کوتاه (ـُ) تلفظ می‌کنند.

ایدهٔ شکل‌گیری آنر به عنوان یک زیربرند زیر نظر گروه هواوی، در اواخر سال ۲۰۱۱ به وجود آمد و شرکت در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. از زمان آغاز به تولید سری گوشی‌های هوشمند، آنر به هواوی در رقابتش با برندهای آنلاین در چین کمک کرده‌است. این شرکت توسعهٔ بین‌المللی خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده‌است.


 

شرکت آنر

بنا نهاده 2013
بنیانگذار رن ژنگفی
دفتر مرکزی Shenzhen, China
Delhi, India
درآمد ▲۹۲٫۵ billion دلار آمریکا 
زیرمجموعه‌ها Beijing, Shanghai, Hangzhou, Hong Kong
محصولات Phones, tablet, accessories
وبگاه hihonor.com

 

شرکت هوآوی فعالیت خود را در بازار تلفن های هوشمند همراه با برند “هوآوی” آغاز کرد و نام تلفن های همراه هوشمند اندرویدی خود را در ابتدای فعالیت “Ascend” نهاد. مدتی کوتاه پس از آغاز موفق هوآوی در بازار بزرگ کشور چین این برند طبق راهبرد خود آماده گسترش فعالیتش به بازارهای جهانی شد.فعالیت در بازارهای جهانی و به خصوص بازارهایی با کاربران سخت گیرتر و البته مایل به خرید موبایل های گران تر کار خیلی ساده ای نیست. همچنین بازار چین نیز حدود سال 2012 و 2013 شاهد رشد قارچ گونه شرکت های متعدد فعال در زمینه تولید تلفن های همراه هوشمند بود که با فروش آنلاین و بدون هزینه های مرچندایزینگ می توانستند با ارایه قیمتی رقابتی تر، قلب کاربران را بربایند! در همین بازه زمانی بود که هوآوی برای رویارویی با دو مشکل ذکر شده برند آنر (Honor) را معرفی کرد که به راحتی می توان گفت راهبرد موفقی نیز بوده است.

 

برند آنر (Honor)‌ با شیوه های متفاوت بازاریابی و فروش آنلاین در چین توانست مقابل خیلی از تولیدکننده گان موبایل هوشمند که به صورت آنلاین فعالیت می کردند بایستد و حالا این زیربرند پرفروش ترین برند آنلاین بازار تلفن های همراه چین است. همچنین این زیر برند شرکت هوآوی در سال 2015 و با ارایه Honor 5X به بازار امریکا وارد شد که فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. این برند در سال 2016 بیش از 60 میلیون محصول تحت برند Honor که شامل موبایل هوشمند، تبلت و دستبندهای پوشیدنی می شود را به فروش رساند و مجموعا مبلغی برابر 8.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

یکی از محصولات غرور برانگیز آنر را می توان جادویی ترین محصول آن ها یعنی آنر مجیک دانست. آنر مجیک علاوه بر طراحی بی نظیر و فوق العاده زیبای خود که در زمان معرفی تعجب همگان را به خود برانگیخت موضوعی بسیار مهم تر را در روح خود داشت و آن چیزی نیست جز هوش مصنوعی (AI). این دستگاه هر چند با کایرین 950 ارایه شد که هسته اختصاصی پردازش هوشم مصنوعی نداشت اما در سال 2016 این بهترین چیپست موجود ساخت هوآوی بود که وجود داشت. رابط کاربری این دستگاه توانایی پردازش هوش مصنوعی را داشت که هنوز خیلی از پرچمدارهای نیمه دوم سال 2017 اندرویدی به صورت پیش فرض و عمیق از آن بهره نمی برند.
برند آنر با معرفی Honor V10 نشان داد که همواره با فناوری روز حرکت خواهد کرد و پیش از خیلی از برندهای قدیمی همچون سونی، نوکیا و موتورولا پرچمدار خود را با نمایشگر کم حاشیه رسما معرفی کرد.

برند آنر یک رونمایی شگفت انگیز همچون آنر مجیک (Honor Magic) ارایه کرد که واقعا نگاه ها را به خود جلب کرد. این رونمایی شگفت انگیز چیزی نبود جز فناوری Face ID هوآوی تا 10 برابر دقیق تر از آیفون 10، Animoji با جزئیات بیشتر! این فناوری که به زودی تجاری خواهد شد و روی موبایل های این شرکت استفاده می شود احتمالا اولین نمونه غیر اپلی باشد که حتی دقت بیشتری را نیز ارایه می کند!

این برند برای ادامه دادن آمده و با محصولاتی که معرفی می کند قرار است کمک شایانی به هوآوی در زمینه رسیدن به مقام اول فروش تلفن های همراه هوشمند در بازار جهانی داشته باشد. هوآوی در دو سال گذشته دو بار توانست رتبه دوم پرفروش ترین برند تلفن همراه را در بازار جهانی لمس کند اما به زودی قطعا می تواند اپل را از نظر تعداد فروش کنار بزند و در جایگاه دوم با حاشیه امن قابل توجه قرار بگیرد.

honor