هفت روز ضمانت بازگشت کالا

رویه بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایتمندی مشتریان همواره از الویت‏‌های شرکت راشا مهرنیکان می باشد. در این راستا، این شرکت می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار خریدار، به دست مشتری برسد. با این وجود ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مشکلاتی روبرو شوند. درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است.   
 
 

لازم به ذکر است کالاهایی که فقط گارانتی سلامت و اصالت فیزیکی کالا دارند شامل 7 روز ضمانت بازگشت کالا می‌شوند.

 
 
شرایط و ضوابط بازگرداندن کالا

اگر کالای خریداری شده ایراد یا اشکال فنی داشته باشد

- اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به مرکز خدمات راشا مهر نیکان اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود زیرا  استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به شرکت راشا مهر نیکان بازگردانده شود.
- توجه فرمایید که برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
- این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود.
- استفاده نادرست مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) شامل این سرویس نمی‌شود.
 

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات سایت مغایرت داشته باشد

- ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
  توجه نمایید که عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد.
- وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا از طریق تلفن به بخش فروش آنلاین – خدمات پس از فروش شرکت راشا مهرنیکان اطلاع داده شود.
- اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا یا بدون نیاز به باز کردن بسته بندی، قابل مشاهده باشد، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
 

اگر در اثر حمل و نقل آسیب دیده باشد

- آسیب‏‏ دیدگی باید باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا از طریق تلفن به بخش فروش آنلاین – خدمات پس از فروش شرکت راشا مهرنیکان اطلاع داده شود.
- با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و راشا مهرنیکان تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
 

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود

-  برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش امکان پذیر می باشد.
- اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز‏، می تواند نسبت به مرجوع نمودن آن اقدام نماید.
  توجه نمایید که انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده و از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
  هر دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
- بازگرداندن همه ملزومات و اقلام همراه کالا الزامی می باشد و چنانچه کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.
 
 
 
نحوه محاسبه هزینه ارسال
- اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش برسد، هزینه‌های ارسال به عهده شرکت راشا مهرنیکان می باشد.
- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت راشا مهرنیکان ارسال گردد. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس Info@Rashamehrnikan.com ایمیل شود.
- در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
 
 
روند رسیدگی به درخواست مشتری پس از پس از دریافت کالا
- کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت راشا مهر نیکان ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. پس از بررسی موارد مطرح شده، در صورت تایید ایراد کالا وجه به حساب شما مرجوع می شود و در صورت عدم تایید ، کالا به شما بازگردانده میشود.
- اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و شرکت در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا - درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.
- توجه فرمایید که کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت پیک موبایل می باشند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تایید ایراد کالا ، به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد. پس از تایید ایراد کالا ، تلاش می‌شود مرجوع وجه طی 48 ساعت کاری صورت پذیرد با این حال امکان تاخیر تا 72 ساعت نیز وجود دارد.
- ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت راشا مهر نیکان است.